Nauka i technologia nowej ery – 05.06.2012

– Jasiek Łuszczki – wystąpienie z III Konferencji Wolnych Ludzi
– 9 Forum Niekonwencjonalnych Wynalazków, Konstrukcji i Pomysłów 2009
– Grzegorz Czarnecki – generatory HHO
– Jan Frydrych – różne wynalazki
– Roman Tabaka – panele fotowoltaiczne

18 thoughts on “Nauka i technologia nowej ery – 05.06.2012

  1. Jeśli chodzi o HHO , to cały dowcip z napędzaniem samochodu wodorem polega na tym , żeby ogniwo HHO wyprodukowało maksymalnie dużo gazu. Tradycyjne mokre cele produkują tyle wodoru, że mogą zastąpić 15-30% zużycia paliwa. Lepsza wydajność uzyskuje się za pomocą suchej celi (do nabycia na allegro nawet , suche i mokre cele), pojedyncza sucha może zmniejszyć zużycie tradycyjnego paliwa od 30% do 50%. Połączenie ze sobą kilku suchych cel i dostarczenie im odpowiedniego amperażu do rozbijania wody na składowe zmniejsza zużycie paliwa do 75% a może i nawet 100% , jak słychać to tu i ówdzie.

  2. P.S. Wężyk którym uchodzi wygenerowany wodór , podłącza się do rury wlotu powietrza do silnika.

  3. HHO sucha cela z 17 płytek zamówiłem na allegro za 360 zł, do opla 2.4l benzyna. Zmontowałem układ z regulatorem prądu 45A.
    Zastosowałem wodę demineralizowaną z wodorotlenkiem potasu. Testowałem na różne sposoby, dosypywałem do wody wodorotlenek, by ustalić wysokość prądu, podłączyłem do filtra gdzie powstało podciśnienie z zaworem zwrotnym itd. Jednak maksymalna wydajność wodoru uzyskana to 0,5l/min i na tym poziomie zostało. Z początku sięgało prawie 1l/min, jednak po 10 -15 min prąd spadł do 20-26A i tak zostało. Wykonawcy nie podają wydajności swoich produktów, myślę, że boją się, że nikt by tych cel wtedy nie kupił. Mimo że wykonawcy powoływali się na literaturę akademicką i autorytety uniwersyteckie, praktyka obnażyła słabości suchych cel. Układu nie zamontowałem na stałe do samochodu, bo oszczędności do max 10% na paliwie u mnie traci sens, a miało być 35-70% oszczędności na paliwie. Ciekawe jaka powinna być wydajność takiej celi, by uzyskać 50% oszczędność na paliwie?

  4. @Alladyn
    No zobacz gościu z filmiku ma celę zrobioną tylko z 9 płytek i z tego co mówi to pali mu o 41% mniej , zamiast na 15 galonach przejechać 240 mil, przejeżdża z instalacją 340 mil,
    a pojemność jego terenowego samochodu też nie jest mała.
    Zbyt dużo płytek za duży spadek napięcia.

  5. Witam
    Temat elektrolizerów wody jest mi dobrze znany. Zainteresowałem się ową tematyka 2 lata temu, wykonałem wiele modeli (mniejszych, większych, do aut, skuterów, motocykli)…aktualnie piszę na ten temat pracę dyplomową (w związku z toksycznością spalin oraz oszczędnością paliwa i mocą osiąganą przez silnik w zależności od objętości „wodoru” który dołączałem wraz z powietrzem np 5, 10, 15% obj. powietrza dostarczanego…).
    Wnioski:
    – toksyczność spalin w silniku o zapłonie iskrowym (o ZI), uśredniając 30 – 40% mniej związków takich jak CO, CO2, HC, PM, O2
    – silnik o ZI wzrost mocy, uśredniając 2 – 7%
    – oszczędności paliwa bez zmiany mapy zapłonu to ok 20 – 30%..
    OSZCZĘDNOŚCI RZĘDU 50 – 77% PALIWA SĄ NIEREALNE BEZ ZMIANY MAPY ZAPŁONU….A NAWET PO ZMIANIE MAX BEZ USZCZERBKU NA TRWAŁOŚCI I ŻYWOTNOŚCI SILNIKA MOŻNA OSIĄGNĄĆ 50%…
    Posiadam na temat silników całkiem sporą wiedzę i wiem co piszę.
    Skroplony wodór, wtryskiwany bezpośrednio do komory spalania może wyłącznie napędzić silnik. Ale jest to aktualnie nieopłacalne.

  6. Dodam jeszcze, że silniki spalania wewnętrznego przystosowane do paliw kopalnych, konstrukcyjnie niekoniecznie mogą dobrze znosić wodór jako dodatek polepszający proces spalania…ALE I TAK SIĘ OPŁACA ….JAK JEST MOZLIWOŚĆ TO PAKUJCIE ZESTAWY I W TRASE….

    MYSLE ZE NAJLEPSZYM NAPEDEM JEST NAPED ANTYGRAWITACYJNY WYKORZYSTUJĄCY ENERGIE PUNKTU ZEROWEGO….tak mi się wydaje….
    Nasze konwencjonalne silniki spalinowe, hybrydowe, elektryczne generuja dużo strat np. mechanicznych… na pokonanie oporów wew, sprzęgła, przekładnie, niedopalone paliwo…
    Pozdrawiam 🙂

  7. @Roman
    Witam 🙂 ,
    dzięki za dodatkowe informacje,
    🙂 ale skoro już mówimy o elektrolizie wody, czy próbowałeś eksperymentować z rozkładaniem wody , przez wprawienie jej w rezonans z polem elektrycznym, czyli podanie prądu o określonej częstotliwości dla zwiększenia efektywności całego procesu ?
    Pozdrawiam

  8. Maniek, fajnie, że jest u Ciebie taki entuzjazm, i wiara we wszystko co widzisz i słyszysz. U mnie było podobnie dopóki nie zmontowałem układu i sam nie sprawdziłem. Może jesteś dobry w teorii, ale takie powoływanie się na linki, że gdzieś ktoś za górami za lasami, oceanami coś pokazał i zmajstrował niewiele znaczy. Z naszego podwórka widać, że z początku entuzjazm był wielki, ale jakoś przygasł, bo oczekiwania były większe niż możliwości. Jak do tej pory nikt nie pisze jaką powinien mieć generator wydajność żeby osiągnąć 50%, 70% oszczędność. Na allegro wystawione są cele. Autorzy prześcigają się w wychwalaniu z jakich to materiałów są zrobione ich cuda, ale o wydajności i oszczędnościach nikt nie pisze i nikt nie daje gwarancji, że się zaoszczędzi np. 50% paliwa. Jedynie gość z Hongkongu pisze o wielkiej wydajności jego urządzeń, ale chyba dlatego, że jest poza zasięgiem swoich klientów.

  9. @Alladyn

    Piszesz o wielkich swoich eksperymentach , ale nie podajesz żadnych szczegółów , z Twoich postów wynika , że kupiłeś 17-to płytkową celę , zobaczyłeś , że nie jest z nią tak jak się spodziewałeś i zrezygnowałeś.
    Na filmie jest cela o połowę krótsza od tej Twojej zamontowana w samochodzie i gościu sobie chwali i nie on jeden, być może , że coś naciąga z osiągami a być może nie. 20-30% zmniejszenie spalania jest całkowicie realne do osiągnięcia. Gdyby dało się na tym osiągnąć tylko 10% nikt by sobie tym głowy nie zawracał, nie miałoby to takiej popularności.
    Czytałem gdzieś , że używa tego policja kanadyjska albo amerykańska osiągając 50% mniejsze spalanie.
    Mam nadzieję , że nie jesteś jakimś trollem internetowym mającym za zadanie zniechęcanie i dezinformowanie.
    Napisz coś więcej o tej swojej celi, jak jest skonfigurowana , jakie jest napięcie między płytkami.

  10. P.S.
    Według Ciebie to jedna wielka ściema , pomimo wielu istniejących firm montujących te instalacje , udaje im się zrobić w konia tylu ludzi ?

  11. @Maniek
    Rozumiem, że chcesz moimi rękami i siłami udowodnić swoją rację i uświadomić innym, że jestem trolem. Zrób sobie taki generator i podziel się optymistycznymi danymi. Może inni skorzystają z Twoich doświadczeń. Zapewniam Cię że słyszałem o tych ciekawostkach, które przytaczasz i zanim podjąłem decyzję o zakupie zestawu, przyswoiłem sobie wiedzę z forów o HHO.

  12. @Alladyn
    No i Ci biedaku nie wyszło, nie umiałeś zainstalować albo kupiłeś bubla od jakiegoś partacza i osiągnąłeś tylko 10% i postanowiłeś nawet nie montować tego do samochodu ?
    Do tego twierdzisz, że nie jesteś trollem internetowym ? 😉

  13. Rozumiem, brak argumentów i umiejętności odpuszczenia tematu, pozostały w zapasie obrażanie umniejszanie itp, czyli niskie wibracje. Wyśpij się, może Ci przejdzie 🙂

  14. Niskie wibracje powiadasz, poszukaj lepiej częstotliwości, żeby efektywniej rozkładać wodę na czynniki pierwsze . 🙂

Comments are closed.